Alpina@Work Kennisplatform

Gemaakt voor medewerkers, door medewerkers

Het doel van het Alpina@Work kennisplatform is om belangrijke kennis toegankelijk te maken voor iedereen. Hierdoor zijn we:

  • Beter in staat om kennis te delen en te borgen in de organisatie.
  • In staat om nieuwe medewerkers snel en goed in te werken.
  • Zijn we beter in staat om vanuit een gezamenlijk aanpak te werken.

Hoofdprocedure

Van aanvraag tot sluiting van de case

Doorloop in deze learning de gehele procedure. Volg het volledige proces van de start van een aanvraag tot de sluiting van de case. 

Klik op de knop hiernaast om direct te beginnen!

Hoofdprocedure:
Van A tot Z

Vaardigheden

Persoonlijk leiderschap voor casemanagers
Rode vlaggen voor casemanagers
Communicatie voor casemanagers
Intervisie toegepaste psychologie

Kennisbank

Wet poortwachter:
De bijbel voor casemanagers
Privacy:
AVG regeling
Arbo wetgeving:
Wat mag wel, wat mag niet?
Voorzieningen & vangnet:
Handig om te weten
Expert Suite
ICT voor casemanagers
Preventiepakket
Hoe werkt dit?

Diensten

Als medewerker van Alpina@work probeer je de ondernemer zo goed mogelijk te helpen met vraagstukken die te maken hebben met het werkgeverschap. Meestal kun je de ondernemer zelf helpen maar soms is de ondernemer geholpen door te verwijzen naar diensten uit onze providerboog. Hieronder vind je een beschrijving van de verschillende diensten:

1 Wat houdt de dienst in?

2 Wanneer heeft de ondernemer iets aan deze dienst?

3 Wat zijn de investeringskosten voor de ondernemer?

4 Wie zijn onze providers?

Individuele psychische begeleiding
Mediation
Vertrouwenspersoon
Organisatie ontwikkeling
Opleidingen
AD - onderzoek
2e Spoor
Verzuimstopper
RI & E
Individuele fysieke begeleiding